Scoala Gimnaziala “Fanus Neagu” Braila – Scurt istoric cine suntem noi ?
Scoala Fanus Neagu Braila din documentele de arhiva studiate in actele primariei Radu Negru, apare la 10 ianuarie 1945 o cerere adresata de catre directorul Scolii primare mixte catre Primaria Radu Negru prin care solicita sa fie amendati cu zile de munca parintii care nu-si trimit copii la scoala. Documentele scolare din arhiva Scolii nr.2 arata ca in anii 1953-1954 functiona “Scoala elementara de 7 ani nr.2 – Radu Negru”. Scoala nu avea un local propriu si functiona intr-un local inchiriat de pe strada Domnitei nr.18-20, dispunand de 5 sali de clasa. Daca in anul 1954 erau inscrisi 130 elevi, populatia scolara a crescut la 142 elevi in anul 1955, 245 de elevi in anul 1958 si aproape 300 de elevi in perioada 1959-1961. Cele 5 sali de clasa au devenit neincapatoare. Aparitia legii din 1961 prin care era prevazuta introducerea invatamantului de 8 ani, face aproape imposibila desfasurarea activitatii scolii in acest local.
Astfel, in anul scolar 1962-1963, Scoala nr.2 functioneaza pentru prima data in local propriu, construit pe Soseaua Buzaului nr.24-30. Scoala cuprindea 8 sali de clasa, 1 laborator fizica-chimie, 2 ateliere lacatuserie si tamplarie si o biblioteca. In scoala functionau 20 clase de elevi: 10 clase la ciclul primar si 10 clase la ciclul gimnazial.
Corpul didactic era format din invatatori si profesori bine pregatiti profesional, care s-au straduit sa potoleasca setea de cunoastere a fiilor muncitorilor din acest cartier. Iata cateva din aceste cadre didactice: inv. Popa Viorica, Botea Eugenia, Pricop Maria, Craciun Ludmila; prof. Vasiliu Cornelui, Coman Ioana, Teodor Genoveva s.a. Conducerea scolii din aceasta perioada (Iancu Nedelcu si Burlacu Didina) era preocupata pentru asigurarea unui corp profesoral bine pregatit profesional, dovedesc preocupare pentru achizitionarea de material didactic nou, dorind sa obtina rezultate cat mai bune la examene si au reprezentat cu cinste scoala ajungand sa obtina medii mari la examenele de intrare in licee si facultati. In perioada 1970-1973, director al scolii este d-na profesoara Pavlovschi Petrica, preocupata permanent de aranjarea si dotarea scolii pentru a se desfasura cursurile in cele mai bune conditii.
In urma unei inspectii din partea Inspectoratului scolar Braila reprezentat prin doamna inspector Bizu Emilia, din 16 septembrie 1972 au fost constatate urmatoarele: Scoala dispune de:
– 9 sali de clasa
– 1 atelier lucru fete
– 2 ateliere lucru baieti- 1 laborator fizica-chimie
Intrucat scoala nu dispunea in acea perioada de sala de sport, s-a dispus ca unul din atelierele de baieti, care era complet liber, sa fie dotat si sa se foloseasca pentru orele de educatie fizica. Din acest an in cadrul scolii s-a infiintat clasa a IX-a, motiv care a condus la modificari in cadrul incadrarii personalului didactic.In anul 1973 functionau 16 clase de elevi de la clasa I pana la clasa a IX-a si erau inscrisi 444 elevi. Comparativ cu perioada anilor 1965-1970, numarul elevilor este in descrestere ceea ce a dus la restrangerea unor posturi si a unor cadre didactice.
La inceputul anului scolar 1978-1979 creste numarul de elevi, fapt care a condus si la cresterea numarului de cadre didactice. Un element nou in activitatea scolii este introducerea in mod experimental la obiectul educatie fizica, pentru calsele a V-a si a VI-a, cate o clasa cu profil spportiv, avand ca scop pregatirea unor viitori fotbalisti; a unei viitoare echipe de fotbal brailene. De pregatirea acestor elevi se ocupa cei doi profesori de educatie fizica, Grosu Vasile si Marmandiu Constantin. La competitiile sportive locale si pe tara la care au parrticipat, au obtinut rezultate foartte bune concretizate in premii I, II, III si numeroase mentiuni. Dintrre acesti elevi au ajuns membrii ai echipei de fotbal a Brailei urmatorii: Radulescu Angelin, Catoiu Marian, Brateanu Vasile, Marcadonatu Gabi.In acelasi an scolar (1978-1979) au intrat in functionare un laborator de fizica si un cabinet de istorie, prevazut cu anexe necesare materialului tehnico-didactic. Acum scoala are 13 sali de clasa. In perioada 1980-1981 a fost realizata instalatia de incalzire prin calorifere.Eforturile muncii depuse zi de zi de cadrele didactice si de elevi au fost ilustrate prin rezultatele obtinute la concursurile si olimpiadele scolare. In anul scolar 1986-1987, la obiectul biologie s-a calificat pentru faza nationala eleva din clasa a VIII-a Stan Mihaela, care a obtinut la aceasta faza superioara mentiune. La celelalte obiecte s-au obtinut mentiuni la faza judeteana.
Pentru Scoala Generala nr.2, ziua de 30 mai 1990, ora 13:30, ramane o data insemnata prin dramatismul ei creat de cutremurul care zguduie din temelii zidurile scolii. Datorita fisurilor din structura de rezistenta, cladirea nu mai prezenta siguranta pentru desfasurarea in bune conditii a procesului de invatamant. Inspectoratul Scolar Braila decide pentru incheierea anului scolar, transferararea la actuala Scoala cu clasele I-VIII nr.1 din cartierul Radu Negru, cursurile desfasurandu-se in schimburi pana la 15 iunie 1990. Se decide demolarea Scolii Generale nr.2 si construirea pe acelasi spatiu a unei noi scoli. Pana la darea in folosinta a noii constrructii, colectivul de elevi si cadre didactice isi desfasoara activitatea in sediul fostei Scoli Generale nr.1 de pe strtada Grigore Alexandrescu. La 15 septembrie 1993, in mod festiv se da in folosinta noua constructie pentru “Scoala cu clasele de predare I-VIII nr.2, localitatea Braila, judetul Braila” de pe Sos. Buzaului nr.30. Urmarind evolutia activitatii din Scoala nr.2, trebuie sa amintim numele celor care cu pasiune, dibacie si multa daruire au condus scoala de la infiintare si pana in prezent: invatator Obrocaru Teodor 1959-1961, profesor Iancu Nedelcu 1961-1966, inv. Burlacu Didina 1961-1966, prof. Pavlovschi Petrica 1985-1990, prof. Modrogeanu Alexandru 1990-1992, prof. Olenic Ana – director 1992-1997, prof. Pisica Maria – director adjunct 1994-1996, director 1997; prof Mortu Lucica director adjunct 1999, prof. Duca Mirela – director 2006.
DE CE NOI ?
Odată cu integrarea României în Uniunea Europeană se impune o redimensionare a sistemului educaţional. România urmăreşte să se transforme într-un partener egal şi competitiv. Strategia naţională are ca prioritate formarea profesională de nivel european şi creşterea calităţii procesului educativ, asigurând şi condiţiile de infrastructură prin toate programele derulate.
Diminuarea decalajului între sistemul educaţional românesc şi al celorlalte state membre se realizează prin dezvoltarea şi aplicarea de noi tehnologii ale informaţiei şi comunicării prin formarea şi dezvoltarea profesională a cadrelor didactice.
Şcoala este entitatea care asigură cadrul propice desfăşurării unui învăţământ de calitate pentru a oferi tinerilor noi şi importante avantaje educaţionale. Rolul acesteia ca principală instituţie de învăţământ, ca centru de resurse educaţionale pentru comunitate, ca formator de viitori cetăţeni activi şi creativi capabili să se integreze pe piaţa muncii şi într-o societate dinamică, este dat de calitatea procesului instructiv, de deschiderea culturală.
Dinamica socială a impus crearea unor alternative pentru învăţarea pe tot parcursul vieţii. Cetăţenii trebuie să se adapteze permanent unor situaţii socio-profesionale, iar acest lucru este sustenabil doar prin educaţie, perfecţionare, creativitate şi cooperare.
Deschiderea europeană a învăţământului aduce cu sine avantaje în condiţiile respectării diversităţii şi presupune eforturi permanente în vederea înlăturării barierelor de comunicare, prin dezvoltarea mobilităţii şi cooperării europene.
Ţelul nostru este să ne transformăm şi să ne adaptăm continuu în concordanţă cu condiţiile şi cerinţele prezente şi anticipate ale societăţii, să determinăm o strânsă legătură de interese între cadre didactice, personal auxiliar, elevi, părinţi, mediu educaţional, comunitate locală şi societate, în general, punând accent pe asigurarea unei egalităţi de şanse atât pentru educat, cat şi pentru educator .
În acest context, şcoala noastră îşi propune creşterea calităţii actului educaţional, o permanentă perfecţionare şi deschidere către un parteneriat real cu întreaga comunitate.
MISIUNEA SCOLII
Şcoala „Fănuş Neagu” Brăila este deschisă pentru toţi cei care au nevoie de educaţie. În opinia noastră educaţia nu este un privilegiu pentru câţiva, ci este un drept al tuturor. Şcoala trebuie să satisfacă nevoile fiecărui elev de a deţine şi utiliza informaţia, deschis spre schimbare şi spre învăţarea şi respectarea valorilor unei societăţi democratice.
Aceasta se va realiza în timp, prin calităţile absolvenţilor noştri:
bine instruiţi;
- cu o atitudine corectă faţă de muncă;
- responsabili;
- integraţi social şi profesional.
- educaţi
- consiliaţi în orientare şcolară
VIZIUNEA SCOLII
Şcoala îşi propune furnizarea unor servicii educaţionale de calitate centrate pe nevoile elevilor si ale societăţii în contextul dezvoltării economico-sociale în care se află România în calitatea sa de stat membru al Uniunii Europene. Asigurarea calităţii serviciilor educaţionale se va face prin încurajarea perfecţionării personalului didactic şi dezvoltarea parteneriatelor cu mediul extern, atât public cât şi privat.
Într-o lume dinamică, orientată tot mai mult pe comunicare, pe integrare, bazată pe o societate deschisă, democratică, scopul nostru fundamental este de a oferi societăţii membri cu profile umane complexe, capabili de adaptare şi vectori ai unei dezvoltări durabile, cu o bogată cultură generală, dinamici şi deschişi, capabili de decizie şi de acţiune, solidari cu semenii lor
Cultura organizatorică
Cultura organizatorică este reprezentată de un ansamblu de manifestări spirituale și morale concretizare în limbaj specific, sistem de valori, sistem de norme morale, ritualuri, ceremonii care orientează comportamentul fiecărui angajat al școlii.
Clasele de elevi sunt personalizate cu citate ale lui Fănuş Neagu;
Holurile şcolii sunt personalizate cu evenimente culturale, internaționale, umanitare;
Primirea elevilor nou veniți în clasa a V – a se realizează cu flori , manualele așezate pe bănci, alte mici surprize.
Ceremonii și ritualuri prilejuite de deschiderea și închiderea anului școlar, premierea se organizează în cadru festiv;
Ziua școlii – aprileie, aniversată prin sesiuni de comunicări științifice, expoziții și competiția între clase ;
,,GALA ABSOLVENȚILOR” – ceremonie dedicată absolvenților de clasa a VIII – a cu premierea olimpicilor promoției prin acordarea de diplome de excelență și medalii, premierea șefului de promoție și momentul dedicat fiecărei clase cu acordarea diplomelor de absolvire a şcolii, premierea și discursuri de final de Gimnaziu;
Ceremonii și evenimente legate de comunitatea școlii: ,,Balul Bobocilor”,,,Ziua porților deschise”, ,,Zilele tematice”;
Ceremonii și ritualuri privind activitatea cadrelor didactice: ritualul cafelei sau al ceaiului servit în pauza mare, sărbătorirea zilelor onomastice sau de naștere, aniversarea pensionării cadrelor didactice;
Agapele sau reuniunile de revedere ale foștilor absolvenți.
Dinamica structurii
În ultimii 5 ani numărul de clase şi efectivele de elevi s-au menţinut aproape constant. Trebuie precizat că, elevii cei mai buni de la şcolile gimnaziale din municipiu şi judeţ solicită şcolarizarea în cadrul unităţii noastre.
Planul de şcolarizare 2021-2022
Pregătitoare: 4 clase;
Clasa a I-a: 4 clase
Clasa a II-a: 5 clase
Clasa a III-a: 5 clase
Clasa a IV-a: 5 clase
Clasa a V-a: 5 clase
Clasa a VI-a: 4 clase
Clasa a VII-a: 4 clase
Clasa a VIII-a: 4 clase
Numărul de schimburi în care funcţionează şcoala
- Activitatea este organizată în 2 schimburi astfel:
Clasele primare şi Clasa a V – a- program 8,00-13,00
Clasele a VI – , a VII – a, a VIII – a, program 12,00/13,00-19,00
- Cele 2 intrări în şcoală sunt prevăzute cu interfon iar holurile, scările, intrările în şcoală și terenul de sport sunt prevăzute cu supraveghere video pentru limitarea accesului persoanelor străine în incintă.
- Sunt stabilite proceduri pentru accesul persoanelor străine în școală.
Curriculum
Oferta curriculară cuprinde curriculum naţional corespunzător fiecărui nivel educaţional şi fiecărui nivel de studiu şi curriculum la decizia şcolii.
Planul cadru cuprinde trunchiul comun (TC) la clasele primare şi cele de gimnaziu. Planuri cadru diferenţiate. Planul cadru a fost elaborat ţinând seama de anumite principii:
- al selecţiei culturale care reprezintă modul de grupare a domeniilor de cunoaştere în Arii curriculare;
- al coerenţei vizând caracterul omogen şi echilibrat;
- ponderea deţinută în aria curriculară corespunzătoare specializării este aproximativ aceeaşi în cadrul fiecărei specializări;
- al funcţionalităţii – care presupune organizarea pe cicluri curriculare care să respecte caracteristicele de vârstă, interese şi motivaţii ale elevilor prin care se realizează continuitatea în momentul trecerii de la o treaptă de şcolarizare la alta;
- al egalităţii şanselor prin care Planul cadru permite realizarea unui raport adecvat între TC şi CDŞ, ţinând seama de specializările din cadrul fiecărui profil;
Comisia pentru curriculum stabileşte pentru fiecare arie curriculară oferta curriculară până la sfârşitul lunii ianuarie. Această etapă este precedată de propunerile de cursuri opţionale solicitate de elevi şi cursuri opţionale propuse de cadrele didactice;
Comisia de curriculum stabileşte pachetele CDŞ pe care le oferă ca o deschidere a finalităţilor şi obiectivelor şcolii, a metodologiei de selecţie şi opţiune a elevilor.
Oferta şcolii este publică începând cu luna martie a fiecărui an pentru anul şcolar viitor, elevii urmând să opteze pentru un anumit pachet, iar opţiunea exprimată devine obligatorie pentru întregul an şcolar, realizându-se CDȘ –ul pe discipline pentru anul școlar respectiv.
Resurse umane
- Personal didactic, didactic auxiliar și nedidactic
Buna desfăşurare a activităţii didactice la parametrii cei mai înalţi se realizează în principal prin selectarea resurselor umane, care se regăsesc în elevi şi cadre didactice, personal didactic auxiliar şi nedidactic precum şi utilizarea maximă a potenţialului fiecăruia.
Resursele umane sunt un aparat complex de diagnoză, cognoză şi prognoză.
Corpul profesoral este cel mai stabil şi cuprinde profesori calificaţi şi lucrând în specialitate.
Formarea continuă, prin diferite forme și programe, constituie un drept al personalului didactic și didactic auxiliar, precizat în Legea învățământului nr.84/1995 și Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, cu modificările și completările ulterioare. Această importantă activitate este coordonată de Ministerul Educației si Cercetării și se realizează în unități de învățământ, în centre de examen pentru acordarea definitivării în învățământ sau a gradelor didactice și prin furnizorii de formare (inspectorate școlare, case ale corpului didactic, instituții de învățământ superior și alte instituții abilitate pentru pregătirea și perfecționarea personalului didactic).
Cadrele didactice s-au implicat constant în programele de formare și perfecționare:
Management educaţional( modulele I şi II ) |
Managementul conflictelor în mediul școlar ( nivel II) |
Dezvoltarea competențelor de evaluare a învățării prin examene naționale, disciplinele din programele de examene naționale |
,,Învățând să trăim împreună” |
Program formare metodiști |
Metodica predării- învățării, evaluării eficiente în instituțiile de învățământ preuniversitar |
Formator |
Inovare și schimbare în managementul instituțiilor de învățământ |
Eficientizarea managementului instituțiilor de învățământ preuniversitar |
CRED – curriculum relevant, educație deschisă pentru toți. Formare nivel 1 și 2 -Primar învățământ gimnazial |
Management educaționale european |
Stiluri de învățare. Stiluri de predare |
Utilizare avansată instrumente TIC |
Resurse educaționale deschise create de profesori pentru elevi. |
Curs de limbă engleză |
Training introductiv. Traficul de persoane |
Rețea de formare continuă a cadrelor didactice pentru a utiliza multimedia, instrumente virtuale și web2.0. în aria curriculară Matematică și științe ale naturii. |
Asigurarea calității în educație/E- Autocalitatea pentru unitățile școlare din regiunile Sud-Est și Muntenia sud |
Oportunități egale în educație prin valorizarea instruirii diferențiate |
,,Istoria recentă a României” |
Procesul didactic, activitatea financiar-contabilă şi administrativă a şcolii este coordonată direct de Consiliul de administraţie prin directorul şcolii. Consiliul de administraţie este format din 13 membrii din care: 6 reprezentanţi ai Corpului profesoral, 3 reprezentanţi ai Consiliului local, 2 reprezentant al primăriei, 2 reprezentanţi ai părinţilor. De asemenea, la şedinţele consiliului participă ca observator liderul grupei sindicale iar secretarul consiliului de administraţie nu are drept de vot.
La nivelul unităţii, în anul şcolar 2019-2020, colectivul didactic a fost structurat pe 7 catedre şi comisii metodice, 8 comisii cu caracter permanent și 19 comisii cu caracter temporar și ocazional. Activitatea didactică şi îndrumarea acestora desfăşurându-se într-un mod sistemic, corespunzător specificului fiecărei catedre, acestea presupunând şi o comunicare eficientă cu întreg corpul profesoral.
În cadrul şcolii funcţionează compartimentele de secretariat, contabilitate şi administraţie, de asemenea au fost constituite comisii de lucru ori de câte ori a fost necesar, aprobate în Consiliul de Administraţie.
Echipa managerială este preocupată de rezolvarea rapidă, transparentă, dar mai ales eficientă a tuturor problemelor care apar în instituţie.
Personalul didactic auxiliar și nedidactic este format din oameni competenți și devotați, în compartimentele secretariat, contabilitate și administrație:
Personal didactic auxiliar- număr posturi(detaliat)-5
- Secretar-2
- Bibliotecar-1
- Contabil-1
- Administrator patrimoniu-1
. Personal nedidactic– număr posturi(detaliat)-8
- Îngrijitor-6
- Muncitor întreţinere-1
- Paznic-1
Elevi
Analizând cantitativ, dar şi calitativ rezultatele obţinute de elevi în procesul de instruire (anexa 4 – situații şcolare, starea disciplinară, evaluare naţională, examene de bacalaureat) se pot observa următoarele:
numărul mare de medii între 9,00 – 10,00
- Analizând comportamentul elevilor noştri, se poate spune că nu se înregistrează abateri disciplinare deosebite respectându-se O.I. cazurile izolate de indisciplină sunt sancţionate conform ROI.
Examenele naționale desfășurate în iunie s-au încheiat cu rezultate foarte bune, atât în ceea ce privește numărul de elevi care le-au promovat, cât și media de promovare.
Activitatea educativă este coordonată de consilierul pentru programe și proiecte educative și colaborează cu comisia diriginților și psihopedagogul școlar. Rezultate sunt deosebite și sfera activităților este foarte diversă demonstrând relațiile de colaborare și propunerile constructive din partea echipei manageriale, Comisiei diriginților, consiliului elevilor și Consiliul părinților.
Resurse materiale și financiare
- Spații școlare
Scoala dispune de următoarele spaţii de învăţământ, în perfectă stare de funcţionare, la standarde care corespund cerinţelor actuale, toate spațiile școlare sunt conectate la internet:
- 24 săli de clasă
- 2 laboratoare de informatică
- 1 laborator de fizică
- 1 laborator de chimie
- 1 laborator de biologie
- 1 sală de sport amenajată și dotată cu materiale necesare sporturilor de sală
- 1 teren de sport amenajat pentru jocuri sportive
- 1 bibliotecă
- 1 cabinet psihopedagogic
- 1 cabinet Consilier educativ
- 1 cabinet CEAC
- 1 Amfiteatru
- 1 cabinet medical
Spații pentru servicii oferite de şcoală
Spaţiile şcolare au fost reorganizate dar sunt insuficiente pentru a desfășura activitatea didactică într-un singur schimb, ceea ce se răsfrânge negativ asupra timpului şcolar.
Spaţiile destinate laboratoarelor şi cabinetelor sunt dotate relativ corespunzător şi suficient sub aspect numeric pentru disciplinele de învăţământ care presupune aplicaţii practice, iar extinderea şi diversificarea cabinetelor pentru celelalte discipline sau arii curriculare este limitată.
Având în vedere preocuparea din ultimii ani pentru dotarea unităţii noastre cu mobilier şcolar în sălile de clasă şi laboratoare, considerăm că răspund exigenţelor actuale de ordin ergonomic, estetic şi pedagogic.
Sala de sport este dotată cu echipamentul sportiv necesar desfășurării orelor conform programei școlare, iar curtea școlii este amenajată ca teren de fotbal/ baschet/ handbal.
Resurse informaționale
Biblioteca şcolară dispune de carte adecvată nivelurilor de învăţământ şi în bună măsură actualizată dar, va trebui să ne preocupăm în continuare de dotarea ei cu mijloace audio-video de informare şi învăţare. Spaţiul destinat lecturii este subdimensionat raportat la efectivul zilnic de utilizator de carte. Numărul volumelor de carte este 23.049.
S-au făcut progrese mari în dotarea unităţii şcolare cu mijloace moderne de învăţământ, echipamente audio-vizuale şi tehnologie informatică:
- Calculatoare = 131
- Laptopuri = 9
- Camere web video = 46
- Camere web audio – video = 22
- Imprimante = 8
- Copiatoare = 4
- Video proiectoare = 24
- TV-uri (LCD) = 4
- Centrală telefonică internă + internet = 1
OBIECTIVE
- Adaptarea curricumului şcolar la nevoile de dezvoltare personală ale elevilor şi la cerinţele agenţilor economici;
- Utilizarea de soft educaţional adecvat curricumului şcolar ;
- Selecţionarea furnizorilor de curriculum pentru metodici de predare ale diferitelor discipline care răspund cel mai bine nevoilor de dezvoltare ale organizaţiei;
- Alegerea si urmărirea unor indicatori sintetici si obiectivi pentru activitatea didactică si nedidactică.
- Crearea unei baze de teste de evaluare pentru elevi, în concordanţă cu standardele naţionale care să ofere o radiografie obiectivă progresului şcolar.
- Creşterea gradului de consultare al părinţilor în alegerea disciplinelor opţionale şi acordarea conţinuturilor acestora la nevoile concrete ale partenerilor sociali;
- Introducerea în CDS a unor tematici de cunoaştere a rolului şi tendinţelor de dezvoltare ale Uniunii Europene
- Dezvoltarea unui curriculum specific adaptat nevoilor de calificare, recalificare şi perfecţionare a partenerilor sociali.
Oportunități:
- Existenţa unei oferte consistente de formare profesionala pentru cadrele didactice;
- Existenţa unei disponibilităţi de colaborare şi parteneriat la nivelul Consiliului Local;;
- Politică educţională ce vizează asigurarea calităţii în educaţie (O.U.G. 75/2005 cu modificările şi completările ulterioare, aprobate prin Legea nr. 87/2006 şi prin O.U.G. nr. 75/2011);
- Posibilitatea implicării a CLM şi a mediului privat în îmbunătăţirea bazei materiale;
- Posibilitatea de informare si comunicare rapidă între şcoală si ISJ;
- Abordarea proactiva si integrata a mangementului resurselor umane;
- Folosirea unor mijloace active si moderne în proiectarea didactică;
- Posibilitatea de a asigura identitatea organizaţiei în cadrul comunităţii locale ;
- Promovarea performanţelor şcolare în comunitatea locală;
- Existenţa unor programe privind sprijinirea elevilor provenind din medii sociale defavorizate(burse sociale, programul RECHIZITE, EURO 200);
- Funcţionabilitatea Asociaţiei Părinţilor.
OBIECTIVE
- Organizarea activităților metodice și formărilor la nicel județean și zonal în vederea implementării corecte a curricumului central
- Existența unei oferte consistente de discipline opționale la nivelul MEN care beneficiază de programa și suport de curs
- Structurarea clară a curricumului în planurile cadru
- Posibilitatea încheierii unor parteneriate și implementării unor proiecte care să vină în întîmpinarea nevoii de formare a tinerilor
- Colaborarea cu ONG și alte organizații în vederea creșterii apetenței tinerilor pentru voluntariat
PUNCTE TARI:
- Gradul de acoperire cu personal didactic calificat este de 100%
- Nivelul de formare (inițială și continuă) a cadrelor este ridicat
- Rezultatele cadrelor didactice în activitatea de performanţă (școlară și extrașcolară) cu elevii sunt bune și foarte bune
- Interesul manifestat de majoritatea cadrelor didactice pentru autoperfecţionare (doctorat, grade didactice, activităţi metodice la nivel județean și zonal);
- Cadrele didactice au experiența în aplicarea curricumului național;
- Cadrele didactice cunosc structura curricumului și au competențe de proiectare a curricumului central
- Cadrele didactice au experiență în proiectarea și realizarea curricumului la decizia școlii;
- Interes crescut din partea cadrelor didactice pentru diversificarea ofertei curriculare prin CDS și activități educative (extra-clasă și extra-școală)
- Susţinerea din partea conducerii şcolii în demersurile profesorilor şi elevilor spre participarea cu succes la astfel de activităţi
- Interesul elevilor pentru formare și învățare în vederea asigurării accesului spre o treaptă superioară de educație
- Implicare în proiecte și programe școlare și extrașcolare
- Deschidere spre activități educative diverse
- Adaptabilitate la exigențe
- Documentarea şi aplicarea corectă a Curriculumului Naţional la clasă
- Proiectarea corectă a curricumului
- Parcurgerea integrală a programelor şcolare pe bază de planificări adecvate
- Accesibilizarea și sintetizarea elementelor de conținut
- Evaluarea ritmică a achizițiilor elevilor
- Elaborarea CDŞ prin consultare cu elevii, părinţii şi cadrele didactice
- Existenţa unei viziuni unitare asupra activităţii educative şcolare şi extraşcolare;
- Adecvarea și diversificarea activităților extrașcolare în concordanță cu nevoile de formare ale tinerilor
- Rezultate foarte bune la concursuri şi olimpiade şcolare;
- Dotări materiale care pot susține un proces educativ adecvat cerințelor perioadei actuale
- Implicarea elevilor în diferite tipuri de activități de voluntariat
- Interes din partea elevilor şi cadrelor didactice pentru o relaţie activă şi profitabilă cu reprezentanţii comunităţii locale
- Existenţa unui număr de activităţi consacrate si implicând parteneriat instituţional
Tag:fanus-neagu